dissabte, 12 d’octubre del 2024

Pensaments inconnexes - CLXI -

 De Mar i Cel, Ànima, altres coses i banys a l'octubre...

Tot i que al llarg del estiu hem anat al Grec o algun concert, es podria dir que, al setembre ha començat la "temporada oficial" d'actes culturals.
 
La primera va ser:

He vist les versions de 1988, 2014 i l'actual. I no vaig anar a la del 2004.

Recomanable. Si l'he de posar nota seria un 8,5. 

Les veus, respecte a l'anterior han fet un salt espectacular per bé. Tot i que, pel meu gust personal, al nou Hassen li falta una mica. Però clar. Qui no te al cap la veu poderosa i profunda d'en Joan Crosas?

Ah! Algunes lletres han canviat. De fet, l'Himne dels Pirates ja havia canviat algunes parts de la lletra a la versió del 2014. Es veu que "...germans musulmans...", no era políticament correcte.

Si hi aneu amb temps, podreu visitar la petita exposició de vestuari i documents de l'historia de Dagoll Dagom i les seves obres.

Personalment els trobaré a faltar.

 Seguim.
Segurament a Broadway o Londres, hi hauria 10 actors/ballarins més a l'escenari i una orquestra més gran (o no...), i farien una temporada llarga.
 
És molt bona per inesperada i la qualitat del llibret, la música i els actors.

Molt recomanable. 9,5. 
No us faig spoiler de res per si podeu/voleu anar a veure-la. Jo crec que no us decebrà. 

Aquesta setmana tocarà:
Ja us ho explicaré que tal.

En un altre ordre de coses, hem visitat les Tres Xemeneies de Sant Adrià, dintre del
Tot i que no pots visitar les xemeneies, ni passar per sota, l'edifici principal impressiona. Està ple d'obres contemporànies i projeccions.
I divendres tenim hora per visitar la Casa Gomis al Prat de Llobregat.
I qualsevol tarda m'apropo a la de Sabadell que està a 2 cantons de casa.
 
Aquí trobareu tota la informació de les seus i participants. 
 
Vaig acabant. Ahir, em vaig apropar a Palafrugell.
 
Lee Miller, Colita, Toni Catany, Carlos Pérez Siquier.... Boníssimes!
I quasi la deixo passar...
 
La música, especialment la contemporània, també ha estat present:
  • Festival Grec: Dagoll Dagom 50.
  • Monestir de Pedralbes. Frames Percussion interpretant Timber
  • Festival de Perelada: Òpera Don Juan no existe.
  • Concert de la Banda Municipal d Barcelona al recinte de Sant Pau.
  • Centre Fabra i Coats. Concert inaugural Mixtru'24: Alberto Bernal, Frames Percussion & Blue Band
I ja deixo de fer el tifa explicant tot això.
 
Ah! I perquè allò de "banys a l'octubre"?
Bé. Ahir, en acabar la visita a Palafrugell, cap a les12, vaig baixar fins a Calella per veure l'ambient i si podia fer alguna foto acceptable. Després de veure tants exemples d'aquest mestres, tenia com "mono" de practicar.
En arribar a la platja de Port Bo hi havia gent. I molts dins l'aigua. I jo sense vestit de bany!
De fet, això no és un problema. Però en una platja urbana potser si.
 
Així que, veient que no faria cap foto acceptable, vaig pensar en la platja de Cala Castell. I cap allà faig fer cap.
Vaig aparcar el cotxe, agafar unes tovalloles esportives que sempre duc al maleter per si un cas, i em vaig apropar a la platja.
 
I allà vaig torbar de tot. Tèxtil,  naturistes... tots barrejats (tampoc hi havia gaires persones). Families, ciclistes que deixaven les bicis, es despullaven i cap a dins.
 
Tot era tant normal i ningú feia cas de ningú que, sense rumiar-ho gaire m'hi vaig ficar.
 
L'aigua estava genial. Suposo que al no haver gaire diferencia de temperatura entre l'exterior (uns 21 graus) i l'aigua, en cap moment es tenia la sensació de fredor.
 
I aquí la prova gràfica. Prudentment retocada per evitar atacs de riure, i especialment dedicada a aquell/a hatter que em va aparèixer al Lloc. Amb "carinyu"


  

1 comentari:

  1. Quanta activitat cultural! Em deixes bocabadada i una mica avergonyida. Fa temps que m'ha agafat bastanta mandra de fer tantes coses. I no està bé perquè em perdo molts estímuls i coses boniques.

    M'alegro que estiguis en plena forma i en plena activitat. Aprofita mentre puguis i en tinguis ganes.

    Una abraçada.

    ResponElimina