dilluns, 24 de desembre del 2007

Pensaments inconnexes - VIII -

Fa una estona he posat el brou per demà.
Serà una nit de poc dormir, vigilant el brou. Traient d'una olla i ficant a l'altre. Afegint aigua.
Al final demà serem 20 i no 24 com al principi creia. Un dels meus nebots no pot venir.

En fi, de tota manera he agafat l'olla:

els ingredients:

i alguns estris de cuina per netejar les verdures:

i m'he disposat a preparar-ho tot.



He netejat les herbes pel brou (api, pastanaga, xirivia, nap, porro i una patata per espessir) i han acabat a l'olla amb la vedella, els ossos de pernil i el porc.

S'ha afegit aigua


Foc:


i ara... paciència... i anar filtrant el brou... i fer-lo créixer fins el doble quasi bé.

Demà matí afegirem el cigrons, dues patates més, ceba, botifarres, la pilota!

I a darrer moment...

Els galets!!!. D'aquells grans que amb dos ja tens el plat ple...

M'agrada fer-ho. Quedes un xic planxat. Però no seria Nadal sense aquest brou... És recuperar una mica aquella màgia de nens...

Ja ho sentirem a dir, com ha quedat.

Afegitó:
Avui (25/12) també he preparat aquestes amanides:

8 comentaris:

  1. Avui a casa hem fet el rostit de demà i demà a primera hora ens posarem a fer l'escudella, amb olles a pressió, 4 ollades i ho trabocarem a una olla grossa, de quan la iaia tenia el cafè ja fa molts i molts anys...
    La marona i jo també acabem planxades, però ens agrada remenar per la cuina :)
    Segur que el teu brou serà boníssim, sempre surt bo quan es cuina amb amor.
    Petonets de galets, estimat Barbollaire, bon nadal!
    :********************

    ResponElimina
  2. Quina joia d'home!! Va sortir bona l'escudella? M'imagino que sí. I avui canalons?
    Nosaltres no hem menjat mai escudella el dia de Nadal, tot i que sé que és tradicional i a més és boníssima i més amb pilota.

    ResponElimina
  3. Però què acabo de trobar!!
    Barbollaire en prosa, i currant-se un caldo de nadal que devia estar tremendament bo!

    Bones festes, apreciat barbollaire!!

    ResponElimina
  4. elur no és per dir-ho, però no cuino del tot malament... i el caldo és una de les coses que em queden poderoses!
    Petonets dolços follet, ;¬)*******
    ____________________
    Gràcies Veí (i no sol pel davantal ;¬) )
    ____________________
    Núria Benvinguda a les meves cases! disposa del que hi ha!
    Doncs si, mal m'està dir-ho, però va quedar boníssima! I si, també havia pilota, botifarra, ets...
    Petonet dolç :¬)*
    ____________________
    esther benvinguda a les cambres!
    Com ja he dit, doncs si...estava per llepar-se els dits, els plats, etc... XDDDDDD!

    bon any nou, esther ;¬)***

    ResponElimina
  5. Buffff quina feinada!!! però es tan bo menjar-la per nadal!!!

    Un Bon Any

    ResponElimina
  6. Gràcies per convidar-nos a veure la teva manera de cuinar i per fer-nos sentir l'oloreta del brou. Ah! i les amanides fan molt bona cara!

    ResponElimina
  7. Mmmmmmmmmmm...No ho puc evitar!!! Quina oloreta! Jo també en vaig menjar el dia de Nadal, com cada any!
    :)

    ResponElimina