diumenge, 20 de juliol del 2008

Pensaments inconnexes - XXXV -

De música, Canfranc, falciots, Arcs de Sant Martí, capitells i altres pensaments.




Fa una estona hem arribat de Canfranc, de recollir el mitjà.
Era al VII Curs Internacional de Música Pirineus Clàssic.

Hem passat allà el cap de setmana. Omplint-nos els ulls i els sentits de verds, aigua, frescor, de fotografies.

Ha sigut un xic com l'assaig general abans de marxar de vacances la setmana vinent. De fet, el meu cap, ja està de vacances...

Dissabte al matí érem a Jaca. Passejant ens vam apropar a la Ciutadella militar.
En una de les bandes havia un estol de desenes de falciots.
Volaven agrupades. Ràpides, precises.

I us puc ben assegurar que m'han passat tan aprop, que he sentit el seu aleteig. Ha sigut màgic estar envoltat d'orenetes.

La foto no fa justícia, però espero pugui donar una idea...

Després batucada a Canfranc i concert d'alguns dels professors que encara hi eren.

Com sorpresa final jazz interpretat per Francesc Capella, piano solo. Manel Camp i Xavier Figuerola, piano i saxo; i com bis no preparat, Francesc Capella i Xavier Figuerola. De fons una tempesta impressionant que va durar el temps de les peces de jazz.

Aquest matí, un aire clar i net. 15 graus de temperatura. El verd colpejant els dins.

De tornada hem passat per San Juan de la Peña, com sempre impressionant. I pel pantà de la Peña, on he trobat un Arc de Sant Martí i, volant a contrallum del sol, crec que un àliga (pel color, l'embergadura, la forma...)

Ara he descarregat les fotos. Espero hem doni temps de penjar algunes a l'exida abans de marxar un altre cop.

Tinc el cap ple de verds, de llum... No hagués tornat... Cada cop em costa més...
_______________________________
21/07 -Editat-
Falciots és una gentil.lesa d'elur, dolç follet garrotxí i boscà, que un cop més m'ha fet veure que jo, d'animals, amb prou feines em reconec a mi al mirall!!
(abans posava orenetes... i això que recordo haver llegit i estudiat que les orenetes tenen la cua en forma de U -no de V-, etc, etc...)

Gràcies, inyu!

5 comentaris:

  1. No haguessis tornat! per aquest cop estàs de sort... NO? ja que sembla que et queda poc per les vacances.

    Una combinació preciosa i segur que captivadora: música, verd, orenetes...

    Fa molt temps que no he estat per aquest indrets, però els recordo molt bé. Són impactants i dfícils d'oblidar.

    Bona nit! petonets dolços.

    ResponElimina
  2. Jo tampoc hauria tornat, Poeta!!! 15º?? ooooooooooh... amb la calor que feia ahir per aquí...

    petonets frescos i dolços, amoret! :*********

    ResponElimina
  3. Poeta... que abans no he dit res de la foto meravellosa que has posat... saps? em sap greu trencar-te l'aire, però no són orenetes... són falciots, la manera de distingir-los és amb la llargària de les ales i la forma de la cua, les orenetes tenen les ales més curtes i la cua en forma de ... amb fomra d'U, em podríem dir.
    Aquí ho podràs veure millor:
    http://www.orenetes.cat/img/vol_tot2b.jpg

    ResponElimina
  4. aisssss... ara m'has fet passar un mica de vergonya, Poeta...
    jo en dic forma d'u, però vés a saber, per aixo he posat el dibuix...
    Sort que ets un animaló d'aquells dolços i carinyosos i macos i de bon fer ;********
    (gràcies per la paciència!)

    ResponElimina
  5. que volin els falciots no vol dir que hagi de girar garbí...

    ResponElimina